piątek, 31 października 2014

Sernikobrownie z dynią.


Dodatek warstwy serowej sprawdza się w wielu połączeniach: z makowcem, z szarlotką i również z brownie. Można powiedzieć, że to sernik na grubym czekoladowym spodzie. Dynia sernikowi nadaje koloru a jej wpływ na smak zależy głównie od smaku samej dyni. Dla mnie ciasto było lepsze na drugi dzień, kiedy przyprawy i smaki się połączyły.


Robiąc masę serową należy mieć na uwadze, że jej gęstość będzie zależeć od użytej dyni i twarogu. Ja miałam bardzo gęste puree i dość suchy twaróg. Dobrze byłoby, żeby albo dynia była bardziej wodnista albo ser nieco rzadszy. Jeżeli masa jest zbyt zwarta trudno w niej zrobić esy-floresy.

Zmodyfikowałam ten przepis. Do brownie dodałam orzechy włoskie a pominęłam gałkę muszkatołową. W tym cieście sprawdziła się doskonale ale tutaj to już było nieco za dużo aromatów.



Sernikobrownie z dynią

Składniki na formę 20x20 cm (lub o podobnej powierzchni)

Składniki:
Brownie (można wykorzystać inny wypróbowany przepis na brownie)
  • 125 gram gorzkiej czekolady
  • 125 gram masła
  • 3/4 szklanki jasnego brązowego cukru
  • 1 szklanka mąki
  • 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
  • szczypta soli
  • 2 jajka
  • 2 garście orzechów włoskich
  • 2 łyżki kakao (wg mnie niekoniecznie)
  • 2-4 łyżek śmietanki 30%
Sernik dyniowy:
  • 250 gram twarogu zmielonego
  • 3/4 szklanki puree z dyni
  • 1/3 szklanki cukru
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1/4 łyżeczki kardamonu
  • szczypta imbiru
Wykonanie

Brownie:
1. Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej, połączyć z masłem. Przestudzić
2. W misce wymieszać: mąkę, cukier, szczyptę soli oraz ew. kakao i dodać do masy czekoladowej. Dokładnie wymieszać (ręcznie lub mikserem).
3. Wbić 2 jajka, dodać ekstrakt z wanilii. Ponownie wymieszać na gładką masę. Jeżeli masa jest za gęsta dodać 2 łyżki śmietanki.
4. Dodać orzechy i wymieszać.

Masa serowa:
1. W misce wymieszać cukier i przyprawy korzenne, dodać ser i puree z dyni i dokładnie połączyć.

Wykładanie:
1. Formę wysmarować masłem i wysypać bułką tartą lub wyłożyć papierem do pieczenia.
2. Wyłożyć masę czekoladową pozostawiając ok 2-3 łyżki.
3. Wyłożyć masę serową.
4. Jeżeli masa czekoladowa jest zbyt zwarta, dodać śmietankę kremówkę. Rozłożyć małymi kleksami na masę serową i patyczkiem zrobić esy floresy.
5. Piec w nagrzanym piekarniku, w temperaturze 180ºC , przez około 45 minut. 





22 komentarze:

  1. Ciasto wygląda bardzo apetycznie, połączenie sernika i brownie to dla mnie super pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pyszne :) koniecznie muszę zrobić... kontynując swój festiwal dyni :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny kolor uzyskałaś dzięki dyni!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, dynia daje ten ładny jesienny kolorek:)

      Usuń
  4. Robiłam kiedyś podobne sernikobrownie :) Czekolada z dynią to fajne połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. smakowało dokładnie jak sernik dyniowy i brownie:))

      Usuń
  6. Takie połączenie to ja rozumiem. Jest tu wszystko to, co lubię:) I jeszcze jak wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  7. Taki deser rozgrzeszy wszystkich razem i każdego z osobna łasucha :)

    OdpowiedzUsuń