środa, 2 października 2013

Zupa krem z pieczonej dyni

.

To była najlepsza zupa dyniowa jaką zrobiłam. Tym razem nie trzymałam się ściśle żadnego przepisu tylko kierowały mną doświadczenia z ubiegłego sezonu, kiedy testowałam kilka różnych przepisów. Uwzględniłam też to co przeczytałam na blogu Bea w kuchni, że na szczególna uwagę zasługuje zupa z pieczonej dyni i tym razem dynię upiekłam.

Najgorszy w takich sytuacjach jest moment, kiedy muszę odtworzyć przepis i dobrze mieć takiego blogowego motywatora bo zaraz bym zapomniała jak to było a tak to się skupiam i sobie przypominam:)
Aczkolwiek nie podam przepisu z dokładnością co do 1/8 łyżeczki raczej wskazówki jak zupa powstała. I tak każdy kto gotuje zawsze zmienia coś pod swój smak.




Zupa krem z pieczonej dyni

Składniki:
  • bulion miałam ugotowany z gęsiej szyjki + warzywa i przyprawy jak do rosołu.
  • 1 dynia Hokkaido
  • 1 czerwona cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • kawałek imbiru wielkości ząbka czosnku
  • pół łyżeczki pasty z ostrych papryczek
  • przyprawy: sól, kolorowy pieprz, kumin, kurkuma, tymianek, oregano, rozmaryn (suszone)
  • oliwa, olej z pestek dyni


Zrobiłam tak:

1. Dynię wydrążyłam, nie obierałam, pokroiłam w plastry, spryskałam oliwą, posypałam solą, kurkumą i przyprawami (oregano, rozmaryn, tymianek) grillowałam w piekarniku do zarumieniania (jak na zdjęciu).
2. W garnku na oliwie podsmażyłam pokrojoną czerwoną cebulę, dodałam starty ząbek czosnku i starty kawałeczek imbiru, mielony kmin rzymski, trochę kurkumy i pół łyżeczki pasty z ostrych papryczek. Chwilę podsmażyłam i zalałam bulionem
3. Dodałam upieczoną dynię (nie całą, trochę zostawiłam do przegryzania). Pogotowałam chwilę.
4. Zupę zmiksowałam i przetarłam przez sito.
5. Dolałam wody do uzyskania pożądanej konsystencji.
6. Porcje polewałam olejem z pestek dyni. Z pewnością posypałabym też zupę uprażonymi pestkami dyni, gdybym je miała:)







2 komentarze:

  1. W taki sposób jeszcze nie robiłam kremu z dyni:) Zazwyczaj gotuję, duszę, ale nie grillowałam. Musi pięknie pachnieć zupa. Grillowana papryką idealnie stapia się zupą na bazie pomidrów u Ciebie musi być podobnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, że niedawno robiłam właśnie krem z grillowanej papryki i pomidorów, dlatego przypomniałam sobie też o pieczeniu/grillowaniu dyni:)

      Usuń