czwartek, 15 sierpnia 2013

Podwójne wstążki czyli pappardelle z cukinią.

Kolejne bardzo proste i smaczne makaronowe danie, które często serwuję w sezonie na cukinie.
Lubię kiedy i cukinia i makaron mają kształt wstążek. W zależności od urodzaju albo jest więcej wstążek makaronowych albo cukiniowych:)




Składniki:
  • 250 g makaronu pappardelle (mogą być tez tagliatelle)
  • 600 g młodej cukinii
  • 1 średnia cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • oliwa
  • 1/2 szkl. białego wytrawnego wina
  • 200-250 ml słodkiej śmietanki (18%, 30%)
  • starty ser np. parmezan do posypania
  • sól
  • pieprz
1. Wstawić osoloną wodę na makaron. Makaron ugotować w trakcie robienia sosu.

2. Cebulę pokroić w kostkę.
3. Czosnek posiekać.
4. Cukinię poszatkować wzdłuż na plasterki a następnie plasterki w paski.
5. W garnku rozgrzać oliwę.
6. Wrzucić cebulę i poddusić bez rumienienia.
7. Wrzucić czosnek i chwilę poddusić.
8. Dodać cukinię. Posolić i dusić klika minut, żeby nieco zmiękła ale pozostała jędrna.
9. Wlać wino. Pozwolić trochę odparować.
10. Wlać śmietankę i jeszcze chwilę redukować.
11. Doprawić solą i pieprzem.
11. Wymieszać z ugotowanym i odcedzonym makaronem.
12. Posypać startym serem.




Makaron kreatywnie

6 komentarzy:

  1. Cukinii u mnie aż nadto, więc przepis w sam raz dla mnie :)

    Ściskam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z moją własną w tym roku u mnie wyjątkowo słabo, ale jest tak popularna i bezproblemowa w uprawie, że ciągle dostaję od kogoś w prezencie:)

      Usuń
  2. A ja zrobiłam wersję zadowalającą mięsożerców :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://gospodaliteracka.wordpress.com/2013/08/27/makaron-pelnoziarnisty-z-kwiatami-cukinii-w-sosie-smietanowym/ zapraszam :-D

      Usuń
    2. Ja też czasami dodam kawałek kurczaka czy indyka:) ale czasami jak chcę odpocząć od mięsa to poprzestaję na tej wersji:)

      Usuń
    3. Ja też wolę, ale żeby w domu panowała powszechna radość - trochę mięsa muszę dorzucić :-)

      Usuń