wtorek, 13 sierpnia 2013

Kobler brzoskwiniowy

Albo cobbler czyli placek z brzoskwiniami z Georgii.

Przepis znalazłam w zeszłym roku tutaj: http://fotoforum.gazeta.pl/72,2,777,137654456,137654456.html
było wtedy już jednak po brzoskwiniowym sezonie.
Postanowiłam sobie, że za rok koniecznie muszę wypróbować, tylko ciągle nie miałam czasu.
Jak się jednak okazało to ciasto-deser można zrobić w przerwie na reklamy.

Może nie jest to bardzo wykwintne ciasto, raczej taki pół zakalec brzoskwiniowy ale wyśmienicie się sprawdza jako aromatyczny dodatek do popołudniowej kawy.





Składniki:
Warstwa III:
  • 4-5 szklanek pokrojonych brzoskwiń (ok. 6 brzoskwiń)
  • 1/2 szklanki cukru
  • sok z jednej cytryny
  • cynamon (opcjonalnie)
Warstwa II:
  • 1 szklanka mąki
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 szklanka mleka
Warstwa I:
  • ok 70 g masła (1/3 kostki)

Wykonanie:
1. Nastawiłam piekarnik na 190 stopni.
Przygotowałam warstwę III:
2. Pokrojone brzoskwinie włożyłam do rondelka, zasypałam cukrem i postawiłam na ogniu.
3. Dodałam wyciśnięty sok z jednej cytryny i szczyptę cynamonu.
Gdy brzoskwinie się gotowały przygotowałam warstwę II:
4. W misce wymieszałam suche składniki na ciasto: mąkę, proszek do pieczenia, sól i cukier.
5. Dolałam szklankę mleka. Wymieszałam.

6. Zrobiłam warstwę I: formę ceramiczną postawiłam na małym ogniu i rozpuściłam w niej masło.
7. Wylałam warstwę II czyli ciasto na masło.
8. Wyłożyłam warstwę III czyli brzoskwiniową.
9. Wstawiłam do piekarnika.
10. Piekłam 45 minut w temperaturze 190 stopni.

Uwagi:
W przepisie były w sumie 2 szklanki cukru. Dałam 1,5 i nadal to było zdecydowanie za dużo.
Polecam zmniejszyć do co najwyżej 1 szklanki. Ja następnym razem spróbuję nawet dać w sumie 0,5 szklanki po 0,25 do brzoskwiń i ciasta. Jak będzie za mało słodkie zawsze można posypać cukrem pudrem polać syropem klonowym itp.

Przepis nie podawał co zrobić z sokiem z cytryny. Dodałam do brzoskwiń, żeby zneutralizować cukier. Nie wiem czy ten dodatek jest konieczny. Jak mniej posłodzę to może cytrynę można pominąć.

Cynamonu można dodać zarówno do brzoskwiń jaki i do ciasta. Ja dodałam go niewiele, był prawie niewyczuwalny. Przepis wspomina też o opcji z gałką muszkatołową.

Można podawać z lodami.
 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz