poniedziałek, 6 czerwca 2016

Burgery z kaszą jaglaną i burakami


Ostatnio nasze ulubione burgery. Muszę przyznać, że połączenie wszystkich składników i przypraw jest wyjątkowo udane. Za pierwszym razem nie do końca ufałam, że się nie rozpadną i dodałam jajko. Przez to masa zrobiła się zbyt mokra i musiałam dodać więcej mąki. Robiąc kolejny raz zrobiłam ściśle wg. przepisu i na razie nie zamierzam eksperymentować. Tym bardziej, że burgery polubiła cała rodzina bez wyjątku. Zjadamy je jak klasyczne burgery w bułce albo pokrojone na mniejsze kawałki w tortilli.
 

Burgery buraczane
Z książki: "Jadłonomia" Marty Dymek

Składniki:
  • 2 szklanki buraków startych na tarce o grubych oczkach
  • 1 czerwona cebula bardzo drobno posiekana
  • 2 ząbki czosnku bardzo drobno posiekane
  • 2 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej (ugotowana w proporcjach: 1 szklanka kaszy: 2 szklanki wody)
  • 1/2 szklanki prażonych pestek słonecznika
  • 1/4 szklanki pełnoziarnistej mąki pszennej orkiszowej lub gryczanej
  • 1/4 szklanki oleju
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • 2 łyżki posiekanej świeżej albo 2 łyżeczki suszonej natki pietruszki
  • 1 łyżeczka mielonej kolendry
  • 1 łyżeczka imbiru
  • 1/2 łyżeczki chili
  • sól
  • czarny pieprz
Wykonanie:
1. Piekarnik rozgrzać do 200 stopni C. Wszystkie składniki połączyć w misce. Skropić dłonie olejem i porządnie wyrabiać całość przez 3-6 minut - do uzyskania klejącej masy.
2. Formować burgery i układać je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
3. Piec przez 20 minut, a potem przełożyć na drugą stronę i piec jeszcze 5-8 minut.

Marta zwraca uwagę, że cebula i czosnek muszą być bardzo drobno posiekane, cała masa dobrze wyrobiona a burgery dobrze uformowane.
 

31 komentarzy:

  1. Często robię podobne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja zrobiłam tydzień temu. Jeden taki szczegół ode mnie. Naprawdę warto:) Opinie są fajne, oczywiście z mojej rodzinki.

      Usuń
    2. Moja żona dodaje jeszcze sezam

      Usuń
  2. Nigdy takich nie jadłam, wyprobuje kiedyś na synu😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie jadłam i z chęcią wypróbuję, ale na sobie :) Fajny wpis, zapiszę sobie przepisik.

      Usuń
  3. Świetny pomysł. Muszę koniecznie zrobić mojemu wegetarianinowi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Smakowite i ładniutkie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedy byłam na diecie wegetariańskie, to właśnie kotlety z buraków kradły moje serce. Robiłam je jednak bez kaszy jaglanej, a z kuskusem. Super smacznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna propozycja. Choć zastąpiłabym buraki, masz propozycję czym można?

    OdpowiedzUsuń
  7. Robiłam je kilka dni temu, są genialne ! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda cudownie! Istne arcydzieło :-) Mam już ochodztę na samą myśl. Pozdrawiam i bardzo dziękuje

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajna sprawa takie coś zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zastanawiam się z czym je jeść. Jak smakują najlepiej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak klasyczne burgery: w bułce z dodatkami i z jakimś sosem lub na talerzu w roli "kotleta" z pieczonymi ziemniaczkami, surówką ew. sosem np czosnkowym albo ketchupowo-jogurtowo-majonezowym.
      Mątewka

      Usuń
  11. Czy można używać marchewki zamiast buraków?

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuje za przepis! Dzięki niemu może uda mi sie wkońcu przejść na weganizm! najtrudniej mi jest pożegnać się z burgerami

    OdpowiedzUsuń
  13. Podobają mi się te burgery!

    OdpowiedzUsuń
  14. do tego drytki z batatów i wogóle pyszota!

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawy przepis, chętnie wypróbuje przepis :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Lubię burgery, ale nie z kaszą niestety...

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajny przepis, choć nie przepadam za kaszą jaglaną. Widzę, w tytule bloga algorytmy, czyli pozdrawiam koleżankę po fachu :)

    OdpowiedzUsuń